Fulladdade batterier efter bara en dags ledighet!

Tänk när barnen var små och jag var ledig en dag i veckan, vet inte om det blir bättre än så?! Idag skulle ett lyxhustruliv kunna ge mig lediga dagar, jag får väl jobba mer på det. Det enklaste är ju att gå ned på mindre arbetstid men det är ju såklart inte aktuellt. Får helt enkelt se till att njuta av de lediga dagar man har, som idag då.

Efter en smärre fadäs med grillen som blev kvar ute och frös fast och så lite väl mycket styrka i rycket för att få loss den. Underredet for lite illa och så bröt den ett ben och tappade skyddsplastbiten under så det blev väldigt vasst. Robban bröt till benet och helt plötsligt hade jag nytta av en champagnekork som jag envisas med att spara.

Nu jädrar ska väl ändå rabatten tina fram, iallafall på någon helg till. Vi har mer snö kvar än vanligt för att vara 1 maj helgen och att kratta känns väldigt avlägset. Nåja, vi satt och solade, fikade lussekatter och lussebullar och hade det allmänt gott. Känner mig lite rosig om kinderna faktiskt.

På vägen hem stannade vi och köpte smörgåstårta på Coop i charken (deras egengjorda) Mycket gott!

En perfekt miniledighet, lånar ett kort av Annica från gårdagens mysiga middag!

Publicerad av mycosycastle

Jag är en något så ovanlig som en person som älskar vardag med allt som kommer med det. Livet består mest av den så om man uppskattar den så blir livet roligare att leva!

Lämna en kommentar